20 lat w Chinach

Wpis

czwartek, 26 stycznia 2012

Horse Training Terrace - Xi Ma Tai.

Moment wyjazdu z Xuzhou był coraz bliżej, a zostało nam jeszcze tak wiele do obejrzenia. Postanowiliśmy, że te ostatnie dni spędzimy na spacerowaniu po mieście. Po Nowym Roku mieliśmy wrócić do pracy we wtorek i uznaliśmy, że nawet taki dzień trzeba wykorzystać, aby nie zmarnować żadnej szansy na dokładne poznanie Xuzhou. We wtorek wyruszyliśmy do szkoły rano z plecakami, zaspani i niechętni. Ulice były dziwnie puste (albo raczej ‘pustsze’, bo puste to one nawet w Nowy Rok nie były ;)). Gdy dotarliśmy do bramy szkoły domyśliliśmy się dlaczego. Okazało się, że wtorek był jeszcze dniem wolnym! Jak wielka była nasza radość! Tak wielka, że postanowiliśmy nie marnować czasu i szybko wróciliśmy do domu, zrzuciliśmy plecaki i wyruszyliśmy na spacer.

Pogoda była ku temu odpowiednia. Z resztą Xuzhou jest pod tym względem idealne. Temperatury nie są tu specjalnie niskie, słońce świeci w zasadzie cały czas. A mała ilość ludzi na ulicy dodatkowo sprzyjała zwiedzaniu. Ruszyliśmy więc żwawo, zapominając zupełnie o tym, jak bardzo chciało nam się spać jeszcze chwilę temu.
      Ponieważ wyszliśmy dość wcześnie (była raptem godzina 10:00), pewni byliśmy, że nasz spacer będzie wyjątkowo długi. I faktycznie tak było. Do domu wróciliśmy grubo po 18:00. Ale warto było.
     Zaczęliśmy od zwiedzenia miejsca, które znajdowało się najbliżej naszego mieszkania, a mianowicie od tarasu widokowego samozwańczego króla Zachodniego Chu, Xiang Yu (Horse-Training Terrace; Xì mǎ tái, 戏马台).

Wejście na Horse Training Terrace

Taras widokowy jest jedną z najstarszych budowli w Xuzhou. Został wybudowany ponad 2200 lat temu z rozkazu generała Xiang Yu, który w 206 roku p.n.e., pod koniec panowania Zachodniej Dynastii Qin, mianował się królem Zachodniego Księstwa Chu i ustanowił Xuzhou jego stolicą. Xuzhou nosiło wówczas nazwę Pengcheng.

Posąg generała Xiang Yu.

Król nakazał wybudować taras około jednego li na południe od miasta (li to chińska jednostka miary, która za panowania Dynastii Qin i Han odpowiadała 576 metrom). Taras miał służyć królowi do nadzorowania żołnierzy ćwiczących na koniach oraz do obserwowania zawodów sportowych odbywających się w mieście.

Posąg żołnierza.

Z dynastii na dynastię dobudowywane były kolejne budynki, świątynie, pawilony, jednak żadne z nich nie przetrwały w ich oryginalnej formie do tej pory. Władze przeprowadziły tu szereg renowacji, m. in. w 1986, 1999 i 2000 roku. Taras widokowy jest obecnie jedną z głównych atrakcji turystycznych miasta. Można tu zobaczyć sceny przedstawiające życie codzienne za czasów Zachodniej Dynastii Han, makiety miasta, można również podziwiać ówczesną architekturę.

Smocze kolumny.

Instrumenty muzyczne.

Sufit jednego z pawilonów.

Ozdobne dachy budynków.

Jedna z makiet.

Jeden z pawilonów.

Rycina przedstawiająca plan miejsca.

Jedna ze świątyń.

Scena rodzajowa z epoki.

Kolejny z pawilonów.

Makieta bitwy.

Jeden z dziedzińców przy pawilonach.

Gdy wychodziliśmy z tarasu słońce było prawie w zenicie, co znaczyło, że mamy jeszcze mnóstwo czasu na zwiedzanie. Ruszyliśmy więc do kolejnego punktu programu, Muzeum Ludowego w Xuzhou. O czym w następnym wpisie :)

Praktyczne Informacje dla Turystów:

Godziny otwarcia: codziennie od 7:30 do 17:30

Adres: Xiàng wáng lù (项王路), Xiang wang Road, Hubu Hill, Xuzhou (Jiangsu, China)

Telefon: 0086-516-382 7740

Dojazd: Autobusy: 6, 18, 19, 20, 606

Strona WWW: brak

Cena biletu: 20 juanów RMB

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące wpisu, zadawajcie je w komentarzach, na wszystkie postaramy się odpowiedzieć.